سوالات متداول
کلیه خدمات و تعمیرات انجام شده توسط گروه پرشین تکنیک دارای گارانتی 1 ساله می باشد. این گارانتی تنها محدود به خدمات و تعمیرات ارائه شده توسط این مجموعه بوده و اشکالات و ایرادات دیگر دستگاه مشمول گارانتی نخواهد بود. مرکز در قبال اطلاعات موجود برروی هر گونه دستگاه ذخیره ساز مسئولیتی نخواهد داشت و مشتری وظیفه دارد که همواره از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نماید.
لازم به ذکر می باشد که باتری و آداپتور ، CPU ، HDD و Ram و کلیه نرم افزار ها شامل گارانتی نمی باشد.
- پایان مدت گارانتی.
- مخدوش و یا جدا شدن و یا عدم وجود برچسب گارانتی ، کارت گارانتی و برچسب سریال دستگاه .
- عدم تطابق مشخصات کالا با کارت گارانتی و برچسب گارانتی .
- صدمات ناشی از استفاده در شرایط غیر متعارف و غیر استاندارد یا حوادث غیر مترقبه و صدمات فیزیکی و عیوب فنی ایجاد شده در اثر ضربه ، آتش سوزی، ورود مایعات و سیالات به داخل دستگاه ، نوسانات برق ، مواد شیمیایی و استفاده غلط از دستگاه.
- تغییر در قطعات سخت افزاری و استفاده از آداپتورهای متفرقه ، آسیب دیدگی پورت های ورودی ازجمله پورت USB ، شبکه ، VGA غیره ، وجود آثار تعمیرات توسط اشخاص غیر مجاز.
- هرگونه ایراد ناشی از بکارگیری نرم افزارهای مختلف و آلودگی به ویروس و روت شدن که موجب اختلال در کارکرد دستگاه می باشد.
- گارانتی تعمیر یا تعویض LEDیا LCD با توجه به شرایط استاندارد بوده و وجود 1 تا 3 پیکسل سوخته و بیشتر جزء تعهدات گارانتی
نمی باشد. - قطعات غیر اصل و یا طرح که در زمان تعمیر به درخواست مشتری بر روی دستگاه نصب شده باشند شامل گارانتی نمی باشد.
- در چاپگر ها صدمات ناشی از استفاده از کاغذ غیر استاندارد (از نظر وزن ، اندازه و یا وجود سوزن و منگنه در کاغذ مصرفی ).
- استفاده از مواد مصرفی غیر اصل و طرح شامل گارانتی نمی باشد.
- قطعات استفاده شده که دارای گارانتی شرکتی می باشد ، شامل گارانتی این مجموعه نبوده و برعهده شرکت گارانتی کننده می باشد.
- اتمام مهلت گارانتی (که در برگه گارانتی قید گردیده است).
- در هارد ها صدمات ناشی از Bad sector ، تاثیر منفی میدان مغناطیسی ، حمل و نقل نادرست ، نوسانات برق و حوادث طبیعی .
- استهلاک تدریجی کالا از قبیل سایش، شکستگی و رنگ رفتگی شامل گارانتی نمیباشد.
- ارائه خدمات گارانتی فقط با ارائه کارت گارانتی مقدور خواهد بود .
- کلیه کالاهایی که در دوران گارانتی، تعویض و یا تعمیر میشوند تا پایان مدت زمان اولیه ، تحت پوشش گارانتی خواهند بود.
- موارد دیگر بجز موارد قید شده در ابطال گارانتی (تشخیص موارد فوق به عهده کارشناسان مرکز خواهد بود) .
- هزینه حمل و نقل قطعه / دستگاه به مرکز خدمات و بالعکس بر عهده صاحب دستگاه / مشتری می باشد
- با توجه به تحول سریع در تولید قطعات کامپیوتر ، در صورت عدم موجودی قطعه اصلی ، کالای مشابه با احتساب اختلاف قیمت روز محاسبه خواهد شد .
خدمات گارانتی طبق دستور العمل مرکز پرشین تکنیک شامل موارد ذیل نمی باشد.(تشخیص این موارد به عهده کارشناسان فنی این مرکز میباشد):
- سرویس و کنترل متناوب دستگاه و تعمیر یا تعویض قطعات به علت استفاده غیر استاندارد از دستگاه از قبیل کارکرد بیش از حد توان دستگاه
- لوازم مصرفی و مواد مصرفی
- هد چاپگر ها
- اشکالات ایجاد شده بر قطعات مختلف دستگاه به دلیل دستکاری یا نگهداری دستگاه توسط مراکز غیر مجاز
- خسارات ناشی از صاعقه ، سیل ، آتش سوزی ، تهویه غیر استاندارد محیط نگهداری دستگاه، رطوبت و آثار ریختن آب در دستگاه ، نوسانات برق ، ضربه خوردگی و شکستگی
- خسارت ناشی از عدم مطابقت کالا با شرایط و استانداردهای مورد استفاده در کشورهای غیر از کشور محل خرید کالا
- استفاده از هر نوع مواد مصرفی غیر از مواد مصرفی پیشنهاد شده از طرف شرکت تولید کننده دستگاه
- شارژ یا پر کردن تانک رنگ و یا تونر
- استفاده از هر گونه لوازم یدکی ، مواد مصرفی ( از قبیل جوهر و کاغذ ) غیر استاندارد جهت استفاده از دستگاه که باعث هر گونه خرابی در دستگاه شود .
- بسته بندی نامناسب کالا هنگام تحویل آن به مرکز به شکلی که موجب خرابی در دستگاه شود .